Skip to main content

Puaskah?

Bernilaikah rasa percaya itu
andai ianya seolah-olah tiada?
hinggakan aku dibiar melonglai
kaku mencarinya

Bernilaikah persahabatan itu
andai ianya seolah-olah mati?
hinggakan aku hidup kembali
jua tiada kutemuinya

Bernilailah bicara itu
andai ianya seolah-olah tak pernah wujud?
hinggakan aku di sini dibiar menanti
penuh sepi tanpa suara

Puaskah kau membuang percayaku?
Puaskah kau melempar hubungan ini?
Puaskah kau membisukanku?

Kerana aku masih inginkan kita yang dulu
Kita yang sama-sama menari dalam bual bicara kita
Kita yang tak pernah jemu bergelak ketawa
Kita yang tak lokek berkongsi tangis dan marah

Puaskah kau hidup dalam ketidakpedulian
Hingga kita yang dulu makin hilang
Kita yang sekarang..
Hanya Dia yang tahu

Rasaku
Peritku
Tangisku


Kau makin hilang
dibayangi dunia yang kian membutakan
Tapi aku masih di sini
Aku masih di sini...

Ya, aku jua bersalah
Terlampau menginginkan kau menjadi lebih baik
Tapi itu semua untukmu
Bukan untukku

Dalam bersahabat kita mahukan yang baik
kerana Allah, kerana cinta
tapi jika yang baik itu hilang
pada kau mana perginya cinta itu?

Aku akan menanti kau di sini
tempat lama kau tinggalkan aku
Kembalilah..
sebelum rasa cinta ini kian pudar
sebelum aku tutup buku kita
sebelum aku tutup mata

Aku akan terus menanti
hingga kau yang dulu kembali
manusia berubah
tapi aku tak mahukan kau yang sekarang

Andai kau masih teringatkan aku
satu saja pintaku
jawab persoalanku ini
siapakah dirimu?
saat kau kembali kenal dirimu
demi Allah, kau kenal Dia
dan aku akan tersenyum gembira menyambutmu


Sekadar bingkisan hati penuh duka.. buat sisterku yang dah lupakanku.. sisterku yang kini kawanku...

  • Sister=those who love each other for the sake of Allah, and wanting nothing but the best out of each other, not to mention loving every flaws :)
  • Friend=those who love/like each other because of their similarities, and wanting only what's good in everyone

Comments

Popular posts from this blog

It's The End of The Race

bismillah. It's the night of 29th Ramadhan. The race is at its end. And how do I feel about it? Sad. Deeply, extremely sad. I hardly meet Ramadhan. Once a year. And for many years, I spent the days Ramadhan was here by just letting it pass by. This is one of the years where I truly devote myself in meeting Ramadhan, yet I feel it didn't change me. I didn't change. My fingers are literally trembling of the fact that.. I might not even see Ramadhan again. I am so overwhelmed. My heart is almost bursting of sadness. I might finish this race, but I don't know if I'm winning. And for the times I tried, well, He's the Only One to judge me. And I pray that this month has made me stronger within. Probably. Maybe. InshaAllah This is my last night with Ramadhan insyaAllah. I hope this possibly last date will last a lifetime. Cause I don't know if I have that long. I might not even see tomorrow. Or even finish my date tonigh

Happy Birthday To Me! Is it?

Bismillah. 20 April 2012 Hari ni ada BBQ Muslimah kat Masjid BBST. Seronok. Hari ni, body dan roh dapat makanan masing-masing alhamdulillah. :) Malam kami makan tu, makan ramai-ramai dalam dulang. Best woo! Tiba-tiba, sorang akak ni seru, "Attention! Akak nak panggil dua orang ni, sebab dorang ada buat salah dengan akak," then nama mereka pun disebut. Tipikal. Biasa waktu program-program macam ni, kalau ada yang cakap macam tu mesti nak sambut befday. Semua orang bergembira, happy, bergelak ketawa. Buat sesiapa yang tak dapat rasa ke-best-an makan dalam dulang ni, sila rasainya sendiri ya :) Tiba-tiba, tengah akak-akak yang 'bersalah' tu dipanggil ke depan, sorang buah hati saya jerit dari depan (saya makan kat belakang) Dia (1) : Azneen! Azneen! Cepat pergi depan ni! Saya : Hah? Buat ape? Dia (1) : Eleh, buat-buat tak tahu pulak. (sengih lebar) Saya pun buat-buat tak tahu, dan terus nyanyi. (wah, nyanyi kat masjid tu. tak senonoh betu

The Results are OUT!

bismillah. It's a wonderful day. Today is the day I get my A-Level results. Yippie!   It is however, due to my psychicness, that I won't carve a smile on my parents face. Had that feeling in my gut since July. It's a feeling of, discomfort. And nothing can shake it off. I'd like to say a lot here. About what happened to me since that particular July. But I'd end up whining things I shouldn't. Better save it for someone better to listen to. And to not-my-surprise, my results were under par. And I am not sad. At all. Well, maybe a little, but no mental breakdown whatsoever. This, however, never happened to me. I never went into an exam, and NOT pass. Never. Not the UPSR. Not PMR. Not SPM. *not trying to boast here* And this is the first. And I gotta tell ya. It doesn't hurt so bad. I've seen many of my friends went nuts and cry a lot after their results didn't come out as good as others. And I didn't know what to do, th